Bedankt voor je bericht. Laat ons eens weten welke telefoons je hebt en welke Android/IOS versie, wellicht dat het daar iets mee te maken kan hebben.  En probeer eens de stappen die hieronder staan, wellicht dat het daarmee wel lukt om verbinding te maken.


Bij de installatie is het erg belangrijk dat alle stappen volgens de handleiding op volgorde zijn uitgevoerd. Dit houdt in: Begin allereerst met de installatie van de ouderunit op de wifi, daarná pas de installatie op de smartphone. Is dit andersom gedaan? Reset dan even de camera (onderaan zit een knopje, druk deze ongeveer 10 seconde in). Zo beginnen we opnieuw. Ik zal eigenlijk deze stap sowieso als eerst willen adviseren, dan kan het niet misgaan! :)


1: Op de ouderunit druk je op het + in het scherm. Kies dan voor verbind wifi en volg de stappen in het scherm. Wanneer de ouderunit met de camera op de wifi zijn verbonden kun je de camera gaan aanmelden op je smartphone.

  

2: Volgende stap is dan de smartphone: Schakel eerst op je telefoon de wifi en de mobiele gegevens uit. Ga vervolgens naar de app: Je drukt op het + in de app om de camera toe te voegen en je kiest voor de code van jouw camera (deze staat onderop de camera). De app zal er nu een aantal seconden over doen om de camera op de app aan te melden. Als de camera is aangemeld op de app kun je je wifi en mobiele gegevens weer inschakelen op de telefoon.


-Mobiele gegevens uitzetten op de mobiele telefoon. 

Nieuwere mobiele telefoons schakelen automatisch weer terug naar de mobiele data verbinding indien je verbonden bent via wifi met de DIVM-550 en er geen internet gedetecteerd wordt.

-Bij de laatste Android update heeft Android een eis gesteld dat je je locatie aan moet hebben om gebruik te maken van de wifi, zet op je mobiel je locatie aan.

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat je wachtwoord van de wifi te lang is en/of leestekens bevat.

Je zou eens kunnen proberen het wifi wachtwoord te versimpelen en het dan nog eens proberen.

Mocht dit niet lukken, dan heb ik wat meer informatie van je nodig om je zo adequaat mogelijk verder te kunnen helpen.

Hieronder de volgende informatie die ik dan nodig zou hebben;

1: bij welke stap van de aanmelding van de camera op je wifi netwerk loopt het proces vast?

2: wat voor soort smartphone gebruikt u? een Android of een IOS?

3: wat voor merk en model router/wifi gebruikt u? 

4: heeft u meerdere routers achtereen geschakeld staan?


Let wel op dat ook het wachtwoord van het thuis wifi netwerk eventueel versimpeld dient te worden.

Als de camera succesvol verdient is met de thuis wifi zou de camera van buiten af bereikbaar moeten zijn.

Mocht dit niet het geval zijn, dan zou je in je router nog eens kunnen kijken of je de camera kan vinden in je netwerk en dan de eigenschappen/restricties van de camera aan passen.

Zorg er dan voor dat het vakje UpNp aangevinkt is. Dit zorgt ervoor dat de router de toegewezen poorten tbv de camera open zet en dat de camera toegelaten wordt in de firewall.


Ik hoop dat je met bovenstaande informatie verder komt.