Jammer te horen dat je met de mobiele telefoon geen verbinding kan verkrijgen met de camera.
Sommige camera's kunnen niet geheel goed werken met een lang wachtwoord of een wachtwoord met leestekens erin.


Het zou zomaar kunnen zijn dat je wachtwoord van de wifi te lang is en/of leestekens bevat.
Je zou eens kunnen proberen het wifi wachtwoord te versimpelen en het dan nog eens proberen.
Mocht dit niet lukken, dan heb ik wat meer informatie van je nodig om je zo adequaat mogelijk verder te kunnen helpen.
Hieronder de volgende informatie die ik dan nodig zou hebben;
1: bij welke stap van de aanmelding van de camera op je wifi netwerk loopt het proces vast?
2: wat voor soort smartphone gebruikt u? een Android of een IOS?
3: wat voor merk en model router/wifi gebruikt u? 
4: heeft u meerdere routers achtereen geschakeld staan?

ik hoop dat je met bovenstaande informatie verder komt in de installatie op de smartphone.
Mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik graag van je en gaan we verder kijken of we het probleem op kunnen lossen.



Vervolg:

Nu je de camera rechtstreeks met de app verbonden hebt, kan je in het camera overzicht naar de instellingen van de camera. Hier zou je de camera moeten kunnen verbinden met je eigen wifi.
Let wel op dat ook het wachtwoord van het thuis wifi netwerk eventueel versimpeld dient te worden.
Als de camera succesvol verdient is met de thuis wifi zou de camera van buiten af bereikbaar moeten zijn.
Mocht dit niet het geval zijn, dan zou je in je router nog eens kunnen kijken of je de camera kan vinden in je netwerk en dan de eigenschappen/restricties van de camera aan passen.
Zorg er dan voor dat het vakje UpNp aangevinkt is. Dit zorgt ervoor dat de router de toegewezen poorten tbv de camera open zet en dat de camera toegelaten wordt in de firewall.

Ik hoop dat je met bovenstaande informatie verder komt.