Altijd vervelend als er wat kapot gaat, gelukkig kun je met onderstaande stappen gemakkelijk ontdekken wat er aan de hand is met je DBX-111.

Het is onwaarschijnlijk dat de ouderunit zelf defect is, de kans is groter dat er wat mis is in de instellingen of dat er

storende omgevingsomstandigheden zijn  .

Dit kun je zelf concluderen door onderstaande stappen te volgen:

 

Om te beginnen zorg je ervoor dat de adapter niet is aangesloten.

Maak vervolgens het klepje aan de onderzijde van de ouderunit open.

Controleer of de stekker waarmee de accu contact maakt met de ouderunit goed verbonden is.

Is dit niet het geval of twijfel je erover, verwijder dan het stekkertje en plaats deze opnieuw om er zeker van te zijn  dat deze goed contact maakt met de accu wanneer je deze plaatst.

 

Zorg dat de accu geplaatst wordt, maak het accuklepje dicht en sluit de adapter aan.

Je mag nu de ouderunit aanzetten.


  • De units kunnen te ver van elkaar zijn verwijderd, breng deze dichter bij elkaar
  • De unit kan onder invloed van VOX uitgeschakeld zijn, kijk of VOX aanstaat, zet deze desnoods uit.
  • Het volume van de ouder unit kan op 0 staan, controleer het volume
  • Het kan zijn dat de ouder of baby unit zich in de nabijheid van een elektro magnetisch veld bevindt, dit kan het signaal storen. Probeer in dit geval de ouder en/of de baby unit op een andere locatie te plaatsen of indien mogelijk verplaats de bron van de storing.
  • Is dit alles in orde, neem dan de adapters uit het stopcontact, verwijder de oplaadbare batterij uit de ouderunit, wacht een minuut en plaats alles weer terug. Schakel de ouder en baby units weer in.


Blijft het probleem nadat bovenstaande stappen doorlopen zijn, dan kan het zomaar zijn dat er een defect is aan de DBX-111, hiervoor dient de DBX-111 ter reparatie aangeboden te worden.

Dit kan je doen middels een reparatie formulier via deze link.

Door dit formulier hebben we meteen alle gegevens compleet om je te kunnen helpen.

Zorg er wel voor dat je bij de klachtomschrijving de klacht duidelijk vermeld, zodat onze monteurs weten waar ze op moeten letten bij de reparatie



Mocht je nog aanvullende vragen hebben kun je altijd contact met ons opnemen via het kopje service op deze websiteVermeld dan wel duidelijk de klachtomschrijving zodat wij je goed van dienst kunnen zijn.