Altijd vervelend als je geen verbinding kan krijgen met je camera, veelal komt dit doordat er instellingen in je modem gewijzigd dienen te worden. Onderstaande punten kunnen een oplossing bieden.
- Zet de camera op link en wacht dan even, de camera heeft even nodig om de instellingen op te nemen en in te stellen. Is na 2 tot 5 minuten het lampje nog niet groen dan gaat er iets niet goed.
- Het kan zo maar zijn dat je je Wi-Fi wachtwoord niet goed invult, deze is hoofdletter gevoelig en ook kan het zijn dat er speciale leestekens gebruikt worden in het Wi-Fi wachtwoord en de camera kan niet met alle leestekens werken, indien dat het geval is, maak dan het Wi-Fi wachtwoord van de router simpeler. (max 10 cijfers en/of letters en geen leestekens)
- 4. Mocht het lampje nou wel groen worden maar heb je van buitenaf (buitenom het eigen netwerk) nog geen verbinding , dan moet er evt. port forwarding in de router ingesteld worden. (Dit houd in dat je de router gaat vertellen waar het signaal van de camera naar toe mag en dat de signalen van de app vanaf internet rechtstreeks naar de camera mogen.)
-Zorg eerst dat u vanaf uw pc toegang krijgt tot het menu van de router, meestal gaat dit door het IP-adres van de router zonder www in te voeren in een internet browser. (kijk hiervoor in de manual van de router)
-Eenmaal in de router , zoek dan het IP-adres van de camera op en maak deze statisch (static) dit houd in dat de router altijd het zelfde IP-adres toewijst aan de camera.
-Nadat het camera IP-adres statisch is gemaakt moet er port forwarding ingesteld worden voor de camera. Het poortnummer is 80 en moet geforward worden over UDP. (om dit in te stellen kijk in de manual van de router of neem contact op met de internet leverancier)
Mocht je nog aanvullende vragen hebben kun je altijd contact met ons opnemen via deze website.
Vermeld dan wel duidelijk de vraag of klachtomschrijving zodat wij je goed van dienst kunnen zijn