Altijd vervelend als de unit slecht laad, gelukkig kun je met onderstaande stappen gemakkelijk ontdekken wat er aan de hand is.

Het is onwaarschijnlijk dat de ouderunit zelf defect is, de kans is groter dat er wat mis is met een van de onderdelen.

Dit kun je zelf concluderen door onderstaande stappen te volgen:


Om te beginnen zorg je ervoor dat de adapter niet is aangesloten.

Maak vervolgens het klepje aan de achterkant van de ouderunit open.

Controleer of de contactpunten waarmee de batterijen contact maken met de ouderunit de batterijen goed aanraken.

Is dit niet het geval of twijfel je erover, verwijder dan de batterijen zodat je de contactpunten met een kleine platte schroevendraaier wat kunt uitbuigen, zodat ze beter contact maken met de batterijen wanneer je deze plaatst.


Zorg dat de accu geplaatst wordt, maak het accuklepje dicht en sluit de adapter aan.

Je mag nu de ouderunit aanzetten


  • Het kan zijn dat de laadcontacten tussen de oplader en de ontvanger niet goed contact meer maken doordat deze vuil zijn geworden. Je kan deze schoon proberen te maken met alcohol. 
  • Werkt dat niet dan kan je altijd nog proberen de contacten schoon te maken door ze even schoon te schuren met een fijn schuurpapiertje. 
  • De batterijcontacten in de ontvanger kunnen vuil of licht gecorrodeerd zijn, deze kan je eventueel schoon schuren door de batterijen in de unit rond te tollen, of met een fijn schuurpapiertje licht op te schuren.
  • Het kan ook nog zo zijn dat het contactje in het docking station niet ver genoeg omhoog komt, dit zou door vuil naar onder gedrukt kunnen blijven. Blaas deze schoon en laat deze eventueel omhoog schieten door deze in te drukken en dan los te laten.
  • Ook kan het zo zijn dat de batterijen slecht zijn, vervang ze dan voor nieuwe oplaadbare batterijen.
  • Werkt bovenstaand niet dan kan het zijn dat er een defect in de power adapter of het laadbakje is.


In veel gevallen hebben wij onderdelen gewoon op voorraad zodat wij je kunnen helpen.

Als je nog garantie hebt, verzoeken wij je een reparatieaanvraag te doen middels deze link:


Het gaat in dit geval natuurlijk niet om een reparatie, maar door dit formulier hebben we meteen alle gegevens compleet om je te kunnen helpen.

Zorg er wel voor dat je bij de klachtomschrijving naast de klacht zelf duidelijk vermeld dat je bent geholpen met een nieuwe adapter/laadbakje of batterijen.

Mits op voorraad zullen wij deze dan meteen naar je verzenden.


Wanneer je geen garantie meer hebt is het mogelijk onderdelen via onze website aan te schaffen.



Mocht je nog aanvullende vragen hebben kun je altijd contact met ons opnemen via het kopje service op deze website.

Vermeld dan wel duidelijk de klachtomschrijving zodat wij je goed van dienst kunnen zijn.